Monday, February 28, 2011

Ayam Oh Ayam!!!

Kali ni aku nak bercakap mengenai ayam pulak. Takder dah fasal fesbuk2 ni. Huhuhu. Aku pasti yang majoriti manusia kat atas muka bumi ni suka makan ayam. Hanya sesetengah je yang tak makan ayam. Kawan aku pun ada yang tak suka makan ayam. Selalunya ayam ni menjadi makanan kegemaran setiap orang. Tak kiralah ayam goreng ke, ayam KFC ke, gulai ayam ke, telur ayam ke. Semua orang suka. Tapi pernah tak kita fikir apa la perasaan ayam tu bila hari demi hari selalu je ada sedara mara dia kena sembelih?? Pernah tak kita hargai ayam yang selalu bertugas membangunkan kita pagi-pagi?? Takder kan?? huhuhuhu... Bila difikir-fikir kan, kesian jugak kat ayam ni erk!

Korang perasan tak yang kita ni macam kontrol kehamilan ayam-ayam ni?? Ye lah..yang kita duk ambil telur dia tu sebelum sempat anak dia menetas..Birth control la tu. Kesian ayam tu kan?? Macam mana la kalau mak cik ayam tu datang mogok kat kita macam ni?? Tak ke naya kita. Huhuhu
Ayam pun nak ada family yang besar jugak sebab nanti dorang bleh buat family gathering macam kat bawah ni bila tiba ari raya nanti. Huhuhuhu


Korang tau tak kalau kita nak sembelih ayam, kita tak boleh sembelih depan ayam-ayam lain. Sebab apa?? Sebab ini akan menjadi Horror movie kat dorang. Mesti la timbul juga rasa takut dalam diri ayam-ayam lain yang tengok tu. Gambarannya korang boleh tengok kat bawah.
Ayam-ayam sekarang ni semua nak balas dendam kat Pak Cik KFC tu sebab dialah yang telah membunuh sedara-mara cik ayam yang lain untuk dimasak dan diberi makan untuk korang semua. Kesiannya...

Jadi lepas korang baca entri aku ni, aku harap kita ni bertambah sayang la dekat ayam-ayam kita tu (bagi yang bela ayam la) huhuhu. Tapi korang jangan dok pelihara IBU AYAM atau
ANAK AYAM atau BAPAK AYAM. Yang tu aku kasi korang sepak je dorang tu. Hampeh!!!!

P/S: Jangan lupa kongsikan entri aku ni kat kawan-kawan korang ye. Trimass..........

10 comments:

  1. Weh, ado ore hop allergi ngan ayam...nak tau sapo ??? hahaha anak sedara aku...kuang3

    ReplyDelete
  2. terliur ko ayam ko nani eh??? hahaha,.. just kidding ^^

    ReplyDelete
  3. Yela kan...ape perasaan ayam2 yg aku mkn selama ni bile kene sembelih..kesiannye

    ReplyDelete
  4. nice entry..hari2 aym..mkn mlm ni pun mkn aym gk..hehe..lme2 aym jd mhl dr dging lmbu..

    ReplyDelete
  5. @Nusyazyo eh??huhuhu..meme ado pom hop allergi ayam..tabik spring aku ko dio.hahaha

    ReplyDelete
  6. @Hansyirah Takezurhaish...dop eh..mano ado..huhuhu..tapi lapar la..nok tunggu mu belanjo KFC ni.hahahha

    ReplyDelete
  7. @plain janedorang rasa nak mati la..ahaksz!! tapi kesian kan..Bagi ayam yang belum kawin tu.hahahah

    ReplyDelete
  8. @edi_fm32betul222222..ahakz!!!
    kalo nak taw..makan ayam banyak sangat akan menjadikan tubuh kita berkudis. Tak caya cubalah. hahaha

    ReplyDelete
  9. @NasZYe ke??trimas la sudi datang erk..huhuhu

    ReplyDelete

sila tiggalkan komen anda..
kesudian anda amat saya hargai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...