Tuesday, March 8, 2011

Ladies!!! Bagi perhatian sikit!!!

Assalamualaikum..
saya ni baru je lepas blogwalking. Penat la. Hahahaha.
Ok aku nak teruskan menulis entri terbaru ni dan mengharapkan readers yg perempuan terutamanya bagi perhatian sikit. Ini adalah penting.

Aku bukan apa, just nak tegur2 sikit mengenai isu bertudung ni. That's why la aku suruh yang ladies ni bagi perhatian yang serius sikit mengenai entri aku ni. Bagi boys yang baca entri ni, korang boleh la bagi nasihat dekat makwe2 korang erk. Penting sangat ni di dunia dan di akhirat. Sebelum korang meneruskan bacaan korang, korang perlu membaca hadis yang kat bawah ni dulu.

  • "Bahawa Asma’ bint Abi Bakr (kakaknya) datang bertemu Nabi s.a.w. dalam keadaan pakaiannya nipis sehingga nampak kulit badannya, lalu Nabi s.a.w. pun berpaling daripadanya dan bersabda: “Wahai Asma’, seorang perempuan yang telah sampai haidh (baligh) tidak boleh dilihat (hendaklah bertutup) pada badannya melainkan ini dan ini” (sambil baginda menunjukkan ke arah wajah dan kedua pergelangan tangannya)."
  • Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan (kemaluan) mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, dan hendaklah mereka menutup belahan leher baju mereka dengan tudung kepala mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka…..” sehingga akhir terjemahan ayat ini.
Ok, Aku rasa tentulah korang faham kan apa yang aku nak sampaikan sangat ni. Sebenarnya aku nak tulis mengenai gaya pemakaian wanitsa Islam zaman sekarang. Kita wanita Islam wajib menutup aurat. Aurat kita adalah semua anggota badan kecuali Muka dan tapak tangan. That's mean rambut, pusat, lutut, dan kaki adalah aurat. Jangan la kita berasa susah sebab terpaksa tutup semua tu sebab itu adalah kewajipan tehadap kita. Jika kita tidak melaksanakannya maka berdosalah kita. Nerakalah tempat kita. Jangan lagi kita berpakaian sendat sampai susah nak jalan. Sebab pakaian sendat tu Nabi kita ibaratkan macam tak pakai baju.
Pakai la yang labuh2 sikit. Bukan kolot pun. Kalau kita berpakaian sendat, kita akan menaikkan syahwat lelaki dan itu akan mendatangkan dosa yang besar buat dorang dan juga diri kita. So, jagalah aurat korang erk. Bagi yang belum bertudung, silalah tutup rambut anda dari pandangan lelaki. Dosa tau. Korang kan dah baca hadis dan maksud ayat al-Quran yang aku letakkan kat atas tu. Harap2 faham la erk.

Jadi lepas baca ni, aku harap la sangat2 erk bagi golongan ladies macam aku ni dapat laksanakan apa yang patut sebagai wanita Muslimah. Sekian...

Kan lebih manis macam ni, sejuk mata memandang.
"Allah itu indah dan sukakan keindahan..."

11 comments:

  1. Nani, hop paka tudung tuh, boleh dop mu tukar gamba ore laen...aku sero bkn aku sore jah tpi rama jugop hop menyampah kelih dio..hihihi sowi la nani, tp serious aku xsuko si fasha sandha tuh..letak la gamba ore hop betol2 muslimah..hehehe sowi byk3..tp bes artikel mu..aku always sokom..

    ReplyDelete
  2. nice entri.. sedikit cadangan la.. kalau nak tunjuk contoh gmbar tu kan, kalau boleh kaburkan(sensored)...

    ReplyDelete
  3. @Nusyaz Ok..aku akan tukar..tq sebab sudi bagi cadangan

    ReplyDelete
  4. @Wafi
    ok..sy akan tukar sikit gambar tu

    ReplyDelete
  5. nan, kalu bole jgn la amik gmba sexy, sbb boleh rgsang laa.. lgpon, org da boleh byg daa cmne..hmm..

    ReplyDelete
  6. dah diubahsuai sikit..trimas semua sudi bagi teguran. Biasalah tu. Trimas sangat2

    ReplyDelete
  7. @Inani Thanks,Nani..syaym kamoo erat2..hehe

    ReplyDelete
  8. @Hansyitake~ Aku silap pegi letak gambar tu..huhuhu..maaf la yer..sekarang dah ubahsuai terus..huhuhu

    ReplyDelete
  9. @Nusyaz Hahaha..sayam kamu jugak..trimas sebab tegur..silap sikit tadi..huhuhu..

    ReplyDelete
  10. nice.. pendapat aku la.. niat kita mmg baik... nak tegur orang.. tapi kalau kita tunjuk gmbr org tutup aurat, takut2 niat yang baik kita menjadi dosa pula pada kita.. ada sesetengah blogger depa sensored bhgn aurat... nmpk samar, tp nmpk la cara pmakaian yg slh yg diorang nak tunjuk...

    ReplyDelete
  11. @Wafitenkiu wafi..pendapat anda memang betul..huhuhu..maf la sy tak fikir leklok tadi..hahaha

    ReplyDelete

sila tiggalkan komen anda..
kesudian anda amat saya hargai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...