Saturday, April 23, 2011

Aku ini "Teacher Nani??"

Assalamualaikum..
Jam sekarang dah menunjukkan pukul 12.12 a.m. pada tarikh 24/4/2011.
Tapi tangan aku ni still gatal2 nak menggedik kat keyboard ni.
Sebenarnya aku nak share dengan korang yang aku nih akan di interview untuk menjadi Cikgu BI.
4 ur information..Aku tak pernah terpikir pun untuk jadi seorang guru. Namun aku beryukur padaNYA kerana memberi peluang untuk aku menghadiri temuduga untuk jadi seorang "teacher". *it's sound weird for me. Ho3. Aku akan di interview pada 25/4/2011 ni. Fuhh..bedebar bukan main lagi aku nih. Sape la yang tak takut nak kena interbiu kan?? Tapi aku harap2 la soalan2 yang ditanya nanti takder la susah sangat. *Minta2 la tak susah, aminnn.

Bila dapat interbiu nih, aku rasa yang aku mungkin akan jadi seorang guru kot. Hurrmm who knows la kan?? Mula2 nya aku nak jadik astronaut, yang tu dah jauh melayang..then nak jadik doktor pulak..hurmm tipis kot ngn result yg cam sedap2 korek gigi je. Hu2. *Tapi aku syukur la ngn result tu. Nak jadi engineer cam KAK AMAL, hehe, yang tu still dalam pertimbangan Ho3. So skang ni aku berharap la yang aku akan lulus interbiu nih. Korang doakanla aku ni erk. Hu3. Aku ni baik, so, sesuai la aku jadik cikgu kan?? HOHOHO.

Aku ni still tak prepare lagi nih untuk interbiu tu. Tapi korang jangan tiru eh perangai aku yang ni. Hu2. Tak elok buat keje last minit. Nanti kalut. So, adakah aku akan jadi seorang teacher?? Hurmm itu bergantung pada suratan takdirNYA. Andai aku ini layak menjadi seorang guru..insyaAllah DIA izinkan. Tapi andai tak dapat..mesti ada yang lebih baik menantiku. ^^. So aku berdoa jugak kat kawan2 aku and sape2 yang akan di interbiu nanti agar korang+aku akan berjaya dalam interbiu nih. Jangan nervous cam aku la erk..Nanti takder keyakinan untuk jawab soalan2 yang ABANG2 or KAKAK2 panel soal. Hihihihi.

Ok laa..mata dah ngantokk..air liur basi tunggu nak meleleh je.http://www.cute-smiley.com.so aku stop kat sini je la ek..Sape2 yang folo aku tuh aku harap korang postkan link kat page exchange link tu. Nanti aku folo korang balik. Ok wassalam..
http://www.cute-smiley.com

11 comments:

  1. Good luck untuk interview. Selalunya org yang interview tu bukan abg2 atau kakak2... tapi pakcik2 atau makcik2.. org yang sangat2 berpengalaman dalam bidang pendidikan. Tunjukkan keyakinan dan minat yang tinggi dalam bidang perguruan ni masa interview nnti. Wish u all the best...

    (ni lah perasaan akak lebih kurang 6 tahun yang lepas)

    ReplyDelete
  2. a sporting teacher laa u might be.. ekekekeke.. :D

    ReplyDelete
  3. Dedetz: Thanks..:)

    Miz sunshine: thanks akak.^^ insyaAllah saya akan cuba buat yg terbaik..hurmm bedebar jugak nih..he3

    Hansyirah: urmm yolo la tuh..

    Burhan al-hilmi: thanks..^^

    ReplyDelete
  4. hoho...x sabar nk suh anok sy belajar dgn teacher nani..hehe

    ReplyDelete
  5. thniah Inani sebab dapat g interbiu!
    Gud Luck n all the best!xkan ta leh jdik doktor kowt.. awak kn pndai.. :)

    ReplyDelete
  6. Aiman Kamal : eh aime...ado anok doh ko nok suruh belaja ngn sayo tu??huhusy oyak doh kea..bia ano demo tu blaja ngn demo jah..hihi

    Putryteya: tq teya! hihi..cuma tak mengharap la sangat untuk doc tu..hehe..sy ni takder la pandai sgt..^^..btw thanks erkk!!

    ReplyDelete
  7. dun worry .... if thats ur destiny to be a teacher , thats great , rite ?? plus, teacher kaya skarng nih ... hahaha mata duitan sumgohh ... huhuhu bukan mata duitan but dunia sekarang memang memerlukan wang , without money ~~~~ hmmmmmm ur life is miserable .....

    ReplyDelete
  8. waaaahhh..gud luck!best jd bdk TESL ni :) huhu~

    ReplyDelete

sila tiggalkan komen anda..
kesudian anda amat saya hargai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...