Thursday, September 15, 2011

A Man Without Girlfriend..

Assalamualaikum..
Dear readers, hari ni aku nak citer something kat korang. Harap enjoy la ek. ^^
Kebanyakkan lelaki pada zaman skang ni, ada girlfriend. Malah keliling pinggang plak tu. Zaman dah berubah. Lelaki yg xder girlfriend dianggap kuno and pengecut. But, ada sorang brother ni, dia xder awek langsung. Selalu kena ejek. Malah dia turut diuji bila mana kawannya sanggup mencarikan pompuan utk dijadikan GF dia. Tapi baguihnyaaa, dia tolak semua tu. (mmg tabik spring ah kat ko brader)

Ramai gak kengkawan dia cuba carikan GF kat dia. Yg si betina2 tu plak, siap ada je yg mempelawakan diri utk jadik awek dia. Ha3. Padan muka sebab kena rijek awal2. So, one day, best friend dia pun tanya la dia pasal kenapa la dia xder awek. Xsunyi ke?? So perbualan dorang lebih kurang macam ni :-

Zul: Amir, ko xrasa macam sunyi ke sebab ko xder GF. Ko xrasa yg ko ni kuno ke sbb x kapel?? Lagi satu, ko xrasa tercabar ke dengan kawan2 kita yg lain tu. Semua ada makwe kot. Cun plak tu.

Amir: Xder lah Zul. Aku xrasa semua tu perlu kot. Sebab aku dah ada yg istimewa kat hati ni. Bagi aku dah cukup dia di hati aku.

Zul: (cett!! patut ler tolak awek2yg sebelum ni. Rupanya da ada suri di ati) Haa, asal ko xgtaw aku awal2. Sape awek bertuah tu, gtaw la kat aku. Aku kan best friend ko.

Amir: Dia bukanlah awek. Tapi Dialah Tuhan yg mncipta kita semua. Dia ialah pentadbir alam ni. Aku bukan nak berlagak alim, tapi aku tahu, andai aku syg Dia, Dia akan syg aku lebih. Andai aku mengadu padaNya, Dia akan sentiasa mendengar. Andai aku keseorangan, aku tahu Dia ada memerhatikan aku. Jadi sebab tulah aku rasa xperlu utk aku bercinta dengan seseorang yg belum tentu akan jadi milik aku. Biarlah cinta aku terhadap pompuan adalah cinta yg halal keranaNya.

Zul: (alamak..kantoi..kan da terkena)

So, kawan2, bagus kan brader Amir tu?? Bertuahnya aku kalo dapat laki cam dia. Huhuhu. Harap kita dapat amik iktibar la dari kisah ni ek..

P/S: Ujian terbesar untuk seorang lelaki adalah perempuan. Andai cintakan seorang pompuan, jadikan cinta itu cinta halal kerana Allah. InsyaAllah hidup lebih bahagia. ^^

2 comments:

  1. Amir n zul tu adk n ayah aku... =.=''

    ReplyDelete
  2. huhuhu teringat dulu zaman jahiliyah...kapel2 ni..erm...mujurla skang da sedar : )

    ReplyDelete

sila tiggalkan komen anda..
kesudian anda amat saya hargai..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...